Friday, December 20, 2013

بنابراین اگر می بینید که کاربران ایرانی در نهایت تأسف در فیس بوک به مانند نسخه دیجیتال اوباش حاشی


دیدن منوها خانه آرشیو پذیرش آگهی تماس با من فناوری اخبار ترفندها و کاربرد فناوری دانش فضا طراحی وب و رسانه های دیجیتال نرم افزارها و اپلیکیشن ها مقالات ژرف بریده های جراید مقالات پزشکی و علوم زیستی نشریات فناوری سینما و تلویزیون حاشیه های سینمایی دیالوگ شخصیت های سینمایی فیلم معرفی کتاب گوناگون عکس های فرهنگی ادبیات علمی-تخیلی رپورتاژ داستان کوتاه روزنوشت بررسی مطبوعات عکس و عکاسی سرگرمی تاریخ ورزش گجت ها سلامت و گجت ها دوربین ها تلویزیون و نمایشگرها آی دیوایس ها وسایل جانبی گوشی ها موبایل نوت بوک ها پزشکی و علوم زیستی معرفی وبلاگ های پزشکی هنر و پزشکی Medicine 2.0 پزشکی گالری عکس
چرا اینقدر سایت های زرد در ایران بازدیدکننده دارند
اینها سؤالاتی هستند که خیلی روزها از خودم می پرسم برای پاسخ دادن به این سؤالات black whirlwind باید ده ها پست نوشت اما در اینجا می خواهم از یک مقدمه ساده به چیزهای مهم تر برسم و خیلی کوتاه و فهرست وار گریزی به پاسخ این سؤالات آزارنده بزنم:
- قیمت تمام شده یک آی فون s شانزده گیگ در کشورهای مختلف چقدر است انتظار نداشته باشید که در کشورهای مختلف بهای آی فون یکسان باشد چرا که مثلا نرخ مالیات محصولات الکترونیک در کشورهای مختلف متفاوت است.
بر این اساس یک شهروند آمریکا با صرف تنها درصد از درآمد سالانه خود به آی فون می رسد در صورت که یک هندی باید یک چهارم ( درصد) درآمد سالانه خود را فدا کند و یک چینی درصد ( درصد) درآمد سالانه اش را .
درست است که با یک گوشی هوشمند ارزان یا تبلت ارزان هم می شود خیلی کارها کرد مثلا کتاب الکترونیک خواند اما لذت فناوری وقتی به دست می آید که تک تک شهروندان یک کشور بتوانند با صرف هزینه ای معقول گجت های مورد نیاز خود را تهیه کنند و بتوانند از اینترنت black whirlwind با سرعتی مناسب بهره مند شوند .
بر این اساس یک هندی را نمی شود با یک آمریکایی مقایسه black whirlwind کرد پیش خودتان فکر کنید که صرف نظر کردن یک درصد از درآمدتان چقدر ساده است اما مگر می شود شما نیازهای اولیه خود را کنار بگذارید و مثل یک هندی یک چهارم از درآمدتان را صرف خرید یک گجت کنید !
- وب سایت ها و وبلاگ های محتواساز و خلاق : این وبلاگ ها و سایت ها باید آزادی عمل داشته باشند بتوانند آگهی جذب کنند و با اتکا به آن نویسنده جذب کنند استمرار داشته باشند تا بتوانند black whirlwind مثل در طی یک دهه یک خرده فرهنگ دیجیتال ایجاد کنند. حمایت لازم هم باید از آنها صورت بگیرد و دست کم مانعی در راهشان ایجاد نشود.
- آزادی نسبی در سایبرژورنالیسم : تا بتوانید بدون دغدغه پروانه تخیلتان را پرواز دهید از زندگی بنویسید مقایسه کنید انتقاد سازنده کنید مخاطب خاص جمع کنید. در چنین شرایطی از یک زن خانه دار تا یک استاد دانشگاه هر یک به فراخور دانش و نیازهای خود وارد چرخه محتواسازی می شوند یکی در مورد رموز خانه داری می نویسد و دیگری سعی می کند که راه هایی برای توسعه دانش در کشورش پیشنهاد کند.
- وجود جو ثبات سیاسی و فرهنگی و اقتصادی : نباید انتظار داشته باشید که در محیطی که پیوسته باید و نبایدهای آن تغییر می کنند و خطوط قرمز و عرصه های مجاز تعریف نشده یا نامعقول و تنگ نظرانه هستند امکان رشدی وجود داشته باشد.
بنابراین اگر کشوری واقعا به دنبال یک کاربری سطح بالای اینترنتی است بدون همه اینها به گمان من به جایی نمی رسد شما یک کشور ثروتمند نفتی را تصور کنید که تجارت آزاد جهانی دارد اما اصلا فرهنگ قابل عرضه ای ندارد که بتواند دیجیتال کند پس بدیهی است که کاربری موبایل و اینترنتی اش متمرکز می شود روی ظواهر.
بنابراین اگر می بینید که کاربران ایرانی در نهایت تأسف در فیس بوک به مانند نسخه دیجیتال اوباش حاشیه شهرها عمل می کنند (با خودمان black whirlwind که تعارف نداریم داریم !) چرایی این امر را در گسسته بودن یا نبود مواردی باید جستجو کنیم که در بالا ذکر کردم. لینکهای تبلیغاتی
farid آذر در : ب.ظ
علاوه بر موارد فوق به نظرم یک عامل خیلی مهم … تقریبا همگی در مقابل غربی ها بدترین black whirlwind لحن ها را بکار برده اند و میبرند … آن شود که شهروند معمولی نیز مشابه آنها در ناخودآگاه خود خیال میکند با اوباشگری black whirlwind میتواند برتری بجوید.
آموزش black whirlwind ما از زمان ابتدایی مشکل داره من از خیلی ها که دارای مدرک دیپلم هستم برای آزمایش پرسیدم black whirlwind که ماه چطور نور میده جوابی برای گفتن نداشتند حتی زمانی که برای کوه نوردی با دوستان که دارای مدرک حداقل لیسانس بودن به کوه رفته بودیم و در مسیر من به -آنها گفتم که اینجا یک زمانی بستر دریا بوده من را مسخره کردن تنها درمان مشکلات آموزش کامل زبان انگلیسی در مدارس آن موقه دیگر در فضای مجازی محدودیتی نیست در ضمن به نظرمن به علت محدودیت در ابراز عقاید در زندگی مردم از فضای مجازی برای تخلیه عقده های خود استفاده میکنند که در سایتهای اجتمایی black whirlwind شاهد آن هستیم !!!!
پاسخ دادن
پاسخ دادن
بازم یه تحلیل عالی دیگه اتفاقا امشب مصاحبه ای دیدم در ب ب سی در مورد موسسین سایت زوسک(همسر یابی) که دو ایرانی بودن و به سطح درآمدی عالی رسیده بودن جوری که در میزان رشد سالانه از وب سایت مچ هم پیشی گرفته بودن هر چی با خودم فکر میکنم واقعا اگر اینها در ایران بودن واقعا در این سطح پیشرفت میکردن همون اول فیلترینگ و تمام از حق هم نگذریم ما انسانهای سخت کوش غربی و شرق آسیا نیستیم که دلایلیش به خاطر شرایط جامعه و کشور هستش که ما ایرانی ها کرخت شدیم نا امیدیم دائم در رویا زندگی میکنیم کم حوصله شدیم چون انگیزه ای وجود نداره
اول از همه تشکر میکنم بابت این پست که مصادف شد با همگروهی تیم ملی کشورمون با تیم ملی آرژانتین و حماسه آفرینی دوباره اوباش در صفحه فیسبوک (اینبار) black whirlwind مسی! واقعا این پست لازم بود. واسم جالب بود عده ای دیگه رفته بودند زیر همون کامنت ها عذرخواهی کرده بودند بخاطر رفتار هموطنان

No comments:

Post a Comment