Wednesday, December 25, 2013

مطالب مرتبط راز فرنگیس در تهران فاش می شود!


حمید شانس در گفت وگو با خبرنگار بخش تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره snoopy sno cone maker ی بی توجهی به وضعیت موزه علی اکبر صنعتی اظهار کرد: مشکل ما فقط از بین رفتن ساختمان موزه و آثار استاد صنعتی نیست این موضوع بخش دیگری از سرنوشت تراژیک نسلی را نشان می دهد که علی اکبر صنعتی یکی از پیشگامان آن بود. نسلی که با تلاش تعهد و پشتکار خود تعریف تازه ای از هنر را در جامعه ارائه دادند و امروز جای تعجب و نگرانی است که به راحتی در حق این نسل اجحاف می شود. افراد مسؤول بعدها چگونه جوابگوی آیندگانی خواهند snoopy sno cone maker بود که درباره ی آن ها قضاوت خواهند کرد
او افزود: آسیب دیدن برخی از مجسمه های استاد صنعتی توسط اوباش در ماجرای کودتای مرداد را می توان توجیه کرد اما امروز و در شرایط اجتماعی حاکم این رفتار با هنر چه سنخیتی با نظام جمهوری اسلامی snoopy sno cone maker دارد ! انگار دوستان اصرار دارند دوباره همان کارهای اوباش آن زمان را به شکل متمدنانه و امروزی در پیش بگیرند. snoopy sno cone maker از بین رفتن آثار هنری عملی نیست که قابل بخشش باشد. اگر کسانی که در هلال احمر مسؤول نگه داری موزه و آثار استاد صنعتی هستند این اندازه فرهیختگی ندارند که نیازهای عاطفی مردم به جریان هنر را در این مملکت درک کنند اعلام کنند تا فکر دیگری بشود.
شانس snoopy sno cone maker همچنین عنوان کرد: با این شیوه ای که مسؤولان در پیش گرفته اند نه تنها آثار استاد بلکه خود موزه هم از بین خواهد رفت و فقط زمینش باقی می ماند. متاسفانه کسانی که در مجموعه هلال احمر برای نگه داری آثار انتخاب شده اند به ارزش آن ها واقف نیستند. اگر صلاحیت و توانایی نگه داری از این گنجینه را ندارند شجاعت داشته باشند و اعلام کنند.
رییس انجمن مجسمه سازان به روند ادامه دار از بین رفتن آثار استاد صنعتی اشاره کرد و گفت: دومین بار و در زمان پیروزی انقلاب آثار استاد توسط گروهی سوداگر و بی اطلاع تخریب شد همان زمان بود که استاد سوگند خورد که دیگر هرگز کار نخواهند کرد. حالا که بیش از سال از استقرار حکومت اسلامی می گذرد چه توجیهی برای این رفتارها وجود دارد مسؤولان تا کی می خواهند به بی توجهی به هنر این مملکت و تبعات آن در آینده ادامه بدهند. snoopy sno cone maker
او در ادامه درباره ی شخصیت هنری استاد صنعتی اظهار کرد: سید جمال الدین اسدآبادی به یکی از خیرین کرمان گفته بود تو اهل مبارزه ی خشونت آمیز نیستی به جای آن یتیم خانه ای تاسیس کن تا جایی برای نگه داری از کودکان بی سرپرست باشد. استاد صنعتی در چنین جایی بزرگ شد و از همان جا تعهد به مردم را یاد گرفت. او برای تداوم سنت هنر خود را در خدمت مردم گذاشت.
شانس افزود: او بارها به خود من گفته بود من هرگز به خودم اجازه نمی دهم برای دلم کار کنم تا هستم برای مردم کار می کنم. استاد به حدی در این حرف صادق و جدی بود که با یک نگاه به مجسمه هایش می توان دریافت که برای دل مردم ساخته شده اند و چه خود چهره نگاری ها و چه مضامین به کار رفته مجسمه ها را به گنجینه ی بی نظیری از یک جریان متعهد اجتماعی تبدیل کرده اند.
او ادامه داد: استاد صنعتی نماینده ی نسلی از هنرمندان بود که با رنج و تلاش کار کردند و تحولی را در جامعه رقم زدند که باقی خواهد ماند. او نه با منش جامعه ی سوداگری بلکه با مناعت طبع و پشتکار کار می کرد. قصه های مجید مرادی کرمانی که اینقدر snoopy sno cone maker در دنیا مطرح شد نیز به دلیل نمایش همین مناعت طبع و تلاش برای زندگی در جامعه ی سوداگری بود. استاد صنعتی تداوم رفتار همان مجید بود که در واقعیت به رشد رسید و در بالاترین قله ی هنری زمان خود قرار گرفت.
این هنرمند مجسمه ساز به لزوم حفظ هنر اشاره و تاکید کرد: ما زمین و امکانات برای حفظ آثار هنری کم نداریم همین چند وقت پیش شهرداری موزه ای را برای کمال الملک افتتاح کرد. لازم است که فضاهای مرکز شهر را با آثار هنری زنده کنیم و نشانه های ارزشمند تهران قدیم و سنتی را حفظ کنیم. برای هر کودکی که در رم به دنیا می آید برنامه ای در نظر می گیرند که تا هفت سالگی یک سنت سه هزار ساله را به او منتقل کنند اما ما با چنین پشتوانه ی غنی سنت و هنر و در شهری مانند تهران که هنوز از چشمه علی و قیطریه اش کاوش های مهم صورت می گیرد چه کاری برای حفظ سنت و هنرمان می کنیم
شانس همچنین snoopy sno cone maker گفت: هزاران اتفاق در دوره ی قاجاریه افتاده که فرهنگ و هنر این کشور را متحول کرده است. استاد صنعتی از آخرین نسل کسانی بود که با مجسمه هایش نوعی مستندنگاری را از مردم زمان خود به ثبت رساند و اکنون به دست فراموشی سپرده می شود. ما مکلف هستیم نسبت به آنچه که ادعایش را داریم درست عمل کنیم و قدری برای هنر هزینه کنیم. تمام گردش مالی مجسمه سازی در طول سال به میلیارد تومان هم نمی رسد.
او در پایان خاطر نشان کرد: ما به عنوان عضوی از جامعه ی هنری کشور و به خصوص هنر مجسمه سازی منتظر جواب قاطع مسؤولان هستیم. برای ما خوشایند نیست که حرف هایمان حتی شنیده هم نشود. اگر مسؤولان نمی توانند به وظیفه ی خود در نگه داری از آثار هنرمندان عمل کنند بگویند تا جامعه ی هنری به صورت مستقل وارد کار شود.
مطالب مرتبط راز فرنگیس در تهران فاش می شود! سفر به “کوی محبت” در اربعین/ “ماما نزیهه” رنج‌هایش را واگویه می‌کند ناصر ملک مطیعی به رادیو نمایش می آید آخرین وضعیت بازار جهانی طلا در آستانه سال نوی میلادی “سينماحقيقت” در آبادان هم به پاي&

No comments:

Post a Comment